Den digitala Rehabiliteringsbanan
Målgruppen för den Digitala Rehabiliteringsbanan är tjänstepersoner som i sin yrkesutövning inom socialtjänsten, hälso- och sjukvården, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen möter individer som:
- saknar en sjukpenninggrundande inkomst, och
- har någon form av ohälsa som påverkar deras möjlighet till egen försörjning samt
- som är i behov av samordnade parallella insatser från flera aktörer
för att nå en ökad självständighet och bättre hälsa samt en egen försörjning genom studier/ arbete eller rätt ersättning.
En samordnad arbetsprocess
I den digitala Rehabiliteringsbanan kan tjänstepersoner både få vägledning kring sin egen arbetsprocess och få information om de andra aktörernas process med målgruppen. Pilen nedan illustrerar individens väg mot egen försörjning och arbetsprocessen där alla aktörer inom Rehabiliteringsbanan är involverade på olika sätt. Pilen är uppdelad i sex faser och varje fas innehåller ett eller flera steg inom aktörernas olika arbetsprocesser.
Gå till en aktör genom att klicka på processpilen respektive aktörs logga nedan, för att ta del av information om och stegöversikt över aktörens arbete.
Hälso- och sjukvård
Socialtjänst och arbetsmarknad
LÄS MER
LÄS MER
LÄS MER
Begrepp, färger och symboler
Processpilen, som visar individens väg mot egen försörjning, har sex faser med olika färgnyanser. Färgerna återkommer i de fyra aktörernas respektive arbetsprocess som innehåller olika steg. Varje steg motsvarar en färg i processpilens sex faser.
Olika former symboliserar stegets innehåll
Stegen i en arbetsprocess har även olika former för att symbolisera stegets innehåll. De former som finns är:
Start/stopp
Ett inledande eller avslutande steg i en process.
En/flera
Ett steg som kan leda till ett eller flera andra steg i en process.
Ja/nej
Ett steg som innebär ett beslut.
Processkoppling
Ett steg som kan leda till en annan arbetsprocess.